Άρθρα

Πότε πρέπει να πάω το παιδί μου σε λογοθεραπευτή.

Κάθε παιδί είναι μοναδικό και έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης. Μεγαλώνοντας , ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα στην οποία βρίσκεται, ξεδιπλώνει με μοναδικό τρόπο τις γλωσσικές του ικανότητες. Τα στάδια ανάπτυξης λόγου και ομιλίας που συνήθως συναντάμε στη διεθνή

 
βιβλιογραφία αναφέρονται στο μέσο όρο των παιδιών. Συνεπώς, οποιαδήποτε μικρή απόκλιση που παρατηρούν οι γονείς στο δικό τους παιδί, δεν ερμηνεύεται απαραίτητα ως κάποια διαταραχή λόγου, ούτε ότι το παιδί θα πρέπει να ενταχθεί, οπωσδήποτε, σε πρόγραμμα λογοθεραπευτικής παρέμβασης.
 
• Αν δεν κατανοεί αυτό που του λέτε, δεν αντιδρά στις οδηγίες που του δίνετε ή δεν ανταποκρίνεται στις προσπάθειες που κάνετε για να επικοινωνήσετε μαζί του
• Αν η ομιλία του δεν είναι σχετική με τις ερωτήσεις που του κάνετε ή με τη συζήτηση
• Αν δεν μπορεί να μασήσει ή να καταπιεί την τροφή (υγρή ή στερεή ) και πνίγεται
• Αν τρώει επιλεκτικά μόνο συγκεκριμένα είδη και υφές τροφών πχ μπισκότα, γάλα μακαρόνια κ.α.
• Αν ξαφνικά και απότομα η ομιλία του σταματήσει
• Αν μιλάει ‘μωρουδίστικα’ μετά τα 4 και η ομιλία του δεν είναι καταληπτή από άλλους
• Αν δε χρησιμοποιεί σωστά δομημένες προτάσεις ή έχει φτωχό λεξιλόγιο ή δεν αρθρώνει σωστά τους φθόγγους που αναπτύσσονται τελευταίοι στην ηλικία των 5 χρονών.
• Αν παρουσιάζει δυσκολία στη χρήση του ‘ρ' ή του ‘θ' στα 6 του χρόνια.
• Αν δεν δείχνει σημεία επικοινωνίας με το περιβάλλον και δεν αντιδρά σε ήχους
• Αν κάνει στερεοτυπικές, μονότονες και επαναλαμβανόμενες κινήσεις με το σώμα, τα χέρια ή το κεφάλι
• Αν ασχολείται με ιδιόρρυθμο τρόπο με τα παιχνίδια του και έχει εμμονές
• Αν δυσκολεύεται να ξεκινήσει να μιλάει, κολλάει στον πρώτο ήχο της λέξης ή επαναλαμβάνει πολλές φορές κάποια συλλαβή, λέξη ή μικρή φράση
• Αν δυσκολεύεται να μάθει πράγματα καθημερινής ρουτίνας ακόμα και μετά από πολλές προσπάθειες.
• Αν δυσκολεύεται στην ανάγνωση και τη γραφή.
 
Επίσης, αν υπάρχουν δυσκολίες συμπεριφοράς που επηρεάζουν την επικοινωνία και τη κοινωνική συνδιαλλαγή του παιδιού στο οικογενειακό ή το σχολικό του περιβάλλον, όπως:
 
• Υπερκινητικότητα
• Διάσπαση προσοχής
• Μειωμένο εύρος προσοχής
• Έλλειψη βλεμματικής επαφής
• Αποστασιοποίηση από συνομήλικους
• Μεγάλα έντονα νευρικά ξεσπάσματα

Logo Footer 1

Προσπαθούμε να παρέχουμε ένα σύνολο διαγνωστικών και θεραπευτικών υπηρεσιών που μπορούν να καλύψουν κάθε ανάγκη. Αντιμετοπίζοντας το κάθε περιστατικό ως μοναδικό.

© 2021 Λογοθεραπεία Χαλκίδα. All Rights Reserved. 

Κατασκευή & Υποστήριξη Creative Agency